Preview: Outlook Spaces

Alle e-mails, agenda items, Word documenten, PowerPoints en spreadsheets bij elkaar gezet op basis van een thema, project of vak. Met Outlook Spaces krijg je de mogelijkheid om helemaal vrij op een canvas al je zaken te organiseren zoals jij dat wilt. De functie is momenteel nog niet beschikbaar, maar via een omweg kun je de bètaversie wel activeren.

Bij het aanmaken van een ‘nieuwe space’ kun je een naam opgeven en de betrokken e-mail adressen (om berichten op te zoeken) en zoekwoorden om content te filteren. Op basis hiervan krijg je snel content te zien die te maken heeft met jouw space.

Daarna krijg je het lege canvas waarop je alle content omtrent jouw gekozen thema kunt organiseren. Aan de linkerkant kunt allerlei content toevoegen (waarbij een aantal functies nu nog niet werken).

Aan de rechterkant kun je mails en agenda items toevoegen op basis van je zoekwoorden. Zodat je veel zaken binnen Office 365 kunt samenbrengen op één plek voor wat meer overzicht en orde.

Het is een interessante nieuwe functie waarbij ik me kan voorstellen dat het – wanneer alles goed werkt – enorm veel gebruikt zal worden om overzicht te houden. Je kunt veel van deze functionaliteiten nu ook doen in OneNote, maar deze Spaces kunnen toegankelijker worden door de slimme zoekmachine die erachter aan het werk is. Verder zou het handig zijn om ook Spaces te krijgen in Teams, zodat je aan gezamenlijke projecten kunt werken en overzicht kunt behouden, maar dit is een interessante eerste stap richting overzicht en orde in Office 365.

Reageer

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.