Documenten scannen naar OneDrive

​​​Documenten scannen en direct opslaan in jouw OneDrive? Dat kan gemakkelijk en snel via de gratis OneDrive app voor je smartphone of tablet (iOS en Android). Je kunt documenten, whiteboards en visitekaartjes op deze manier makkelijk digitaliseren. Omdat het werkt vanuit de OneDrive app wordt het gescande document direct opgeslagen als PDF bestand in jouw OneDrive.

Scannen in OneDrive
Documenten scannen in de OneDrive app
  1. Download de Microsoft OneDrive app uit de App Store (iPhone/iPad) of Play Store (Android)
  2. Open de OneDrive app en login met je Office 365 school/werk account
  3. Je ziet nu jouw bestanden die in OneDrive staan, klik op het + teken om een nieuwe scan te maken
  4. Kies in het geopende menu voor ‘Scannen
  5. Zorg er nu voor dat het document een kader krijgt en druk op de scanknop (wit rondje) om het document te scannen
  6. Klik op de titel bovenin om de bestandsnaam aan te passen en kies ‘Uploaden‘ om de scan als PDF op te slaan in jouw OneDrive

Door na het scannen op het + teken te klikken kun je meerdere pagina’s scannen die in hetzelfde PDF bestand worden opgeslagen. Ook kun je de scan bijsnijden, roteren of verwijderen met de knoppen onderin het scherm.

Een reactie plaatsen

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.